Dark Souls -ohjaaja Hidetaka Miyazakin tuore haastattelu herätti kuluneella viikolla keskustelua pelien vaikeusasteista. Metro UK:n julkaiseman jutun mukaan Miyazaki pohtisi parhaillaan helpotetun vaikeustason lisäämistä haastavuudesta tunnettuun peliinsä, jotta sen voisi esimerkiksi läpäistä useampikin ihminen.

Ilmeisesti miehen sanomiset oli kuitenkin käännetty väärin.

Metro UK:n tuoreen korjauksen mukaan julkaisija Namco Bandai otti lehteen hiljattain yhteyttä todeten, ettei Miyazaki puhunut alkuunkaan uuden vaikeustason lisäämisestä. Sen sijaan hänen väitetään pohdiskelleen, kuinka hän voisi säilyttää pelin haastavuuden ja saada silti ihmiset läpäisemään pelin ja vastaanottamaan näin pelin takaa löytyvän sanoman.

Metro myöntää haastattelun käännöksen laadun olleen paikoin rujo. He kuitenkin kokivat juurikin väärin käännetyn lauseen olleen varsin yksiselitteinen.

Alkuperäinen lausunto sai ilmestyessään aikaan varsin värikkään joukon kommentteja. Luonnollisesti monet vastaanottaisivat suosiolla helpomman vaikeustason, kun taas jotkut eivät välttämättä näe sen lisäämisessä kauheasti järkeä. Onhan juurikin haastavuus yksi Dark Soulsin kantavia voimia.

Oman lusikkansa keskusteluun lisäsi myöhemmin Assassin’s Creed -kehittäjä Alex Hutchinson Edge-lehdelle hiljattain antamassaan haastattelussa. Siinä mies totesi, kuinka monet helpotetut vaikeustasot saattavat usein jopa tehdä hallaa peleille.

Lähde: Metro UK