Entinen Rockstarin johtaja ja Grand Theft Auto -sarjan tuottaja Leslie Benzies kertoo, että hänen uuden studionsa Build a Rocket Boyn debyyttipeli MindsEyen läpäisy on suunniteltu kestämään noin 20 tuntia. Syynä on se, ettei hän usko ihmisten ehtivän pelata tätä pidempiä pelejä.
– En usko, että peleissä voi olla täytesisältöä. Ihmiset haluavat lihat ja perunat. Olemme yrittäneet tehdä peliin niin paljon ”lihaa” kuin mahdollista, vertausta käyttääkseni, Benzies toteaa GameIndustry.bizin haastattelussa.
Pelin läpäisy vie ”noin 20 tuntia”, minkä Benzies uskoo olevan ”hyvä kesto pelille”.
– Tietojemme perusteella ihmiset eivät isojen pelien kohdalla pelaa niitä kokonaan. Suurin osa, eli 60–70 prosenttia pelaajista, ei pelaa pelejä loppuun asti, Benzies kommentoi.
Benziesin mukaan hän priorisoi tulevan toimintakokemuksen osalta tiivistä sisältöä ylimääräisen rönsyilyn sijaan.
– Haluaisin pelinkehittäjän näkökulmasta, että pelaaja kokee koko tarinan alusta loppuun. En halua luoda 200-tuntista peliä. Teen jotain, mikä on mahdollista läpäistä, mutta mukana on sivusisältöä, joka täydentää pelimaailmaa, Benzies pohtii.
Myös pelien hinnat mietityttävät Benziesiä. MindsEye kustantaa ilmestyessään 60 dollaria ja Suomessa vajaat 60 euroa.
– Hinta on tänä päivänä oma juttunsa. Maailma on kummallinen paikka. Ihmiset ovat huolissaan kananmunien hinnoista. Rahalle saatava vastine on tärkeämpää kuin koskaan, ja uskon, että ihmiset arvostavat sitä vaikeina aikoina, Benzies toteaa.
MindsEye-toimintaseikkailu julkaistaan PS5:lle, Xbox Series X/S:lle ja PC:lle ensi viikon tiistaina 10. kesäkuuta.
Lähde: GamesRadar, GamesIndustry.biz
Lue myös: The Witcher 3:n nykykonsoliversiot saavat kauan kaivatun ominaisuuden