Entinen PlayStationin johtaja Shuhei Yoshida on paljastanut yllättyneensä, kun Naughty Dog halusi siirtää fokuksensa pois Uncharted-sarjasta ja kehittää sen sijaan The Last of Us -toimintaseikkailun.
Kolmen PS3:lle ilmestyneen ja kehuja keränneen Uncharted-seikkailun jälkeen Naughty Dog päätti tehdä jotain uutta. Neljäntenä PlayStation 3 -pelinään studio loi apokalyptistä selviytymiskauhua sisältävän The Last of Usin.
Yoshida kuvailee Unchartedia GameSpotin haastattelussa ”kesäiseksi megahittielokuvaksi hyvin laajalle yleisölle”. Hänestä ”oli yllättävää, että Naughty Dog halusi siirtyä pois Unchartedista, mutta he myös aikoivat luoda jotain todella kypsää”.
Pelaaja kohtaa alun perin vuonna 2013 PS3:lle ilmestyneessä The Last of Usissa lähes yhtä paljon vihollisia kuin Unchartedissa. Pelin synkän tunnelman vuoksi väkivallan julmuus kuitenkin korostuu. Yoshida kertookin olleensa ”hieman huolissaan, että pelin kanssa saatettaisiin saavuttaa liian rajallinen yleisö menemällä niin kypsään suuntaan”.
Naughty Dog onnistui kuitenkin lopulta voittamaan Yoshidan puolelleen The Last of Usin osalta.
– Heidän työnsä tuotti lopulta uskomattoman pelin luoden nimikkeen, joka on jopa suurempi kuin Uncharted, Yoshida toteaa viitaten teoksen saamiin palkintoihin ja menestyneeseen TV-sarjaan.
Naughty Dog palasi Unchartedin pariin PS4:lle vuosina 2016-2017 julkaistuilla neljännellä osalla ja The Lost Legacylla ennen The Last of Usin jatko-osan kehittämistä. Vaikka Yoshida ei enää työskentele PlayStationilla, hän mainitsee olevansa ”erittäin innoissaan siitä, että Naughty Dog työskentelee taas uuden nimikkeen parissa tulevan Intergalacticin kanssa”.
PS5:lle ilmestyvän Intergalactic: The Heretic Prophetin julkaisuajankohtaa ei vielä ole kerrottu.
Lähde: GamesRadar, GameSpot