World of Warcraftin viime viikolla julkaistu neljäs laajennus Mists of Pandaria ei myynyt niin heikosti, kuin Lazard Capital Markets uhosi. LCM:n mukaan Blizzard olisi kyennyt myymään lisäosaa vain 700 000 kappaletta.
Kilpaileva analytiikkayhtiö Brean Murray, Carrett & Co tähdensi LCM:n unohtaneen laskea mukaan digitaalisen myynnin.
– Meidän mielestä viimeisimmät heikolta vaikuttavat myyntiluvut eivät ota huomioon yhä suurempaa siirtymistä digitaaliseen myyntiin, BMC & Co ilmoitti.
– Yli miljoona henkilöä tarttui vuoden pituiseen WoW-peliaikatilaukseen ostaessaan Diablo III:n. Huomioon täytyy myös ottaa pelin kehittäjä Activision Blizzardin oman latauspaikka Battle.netin vaikutus, jossa voittomarginaalit ovat selvästi suuremmat.
Analyytikot vääntävät kättä World of Warcraftin menestyksestä syystä. Activision Blizzard nimittäin saa yli 25 % liikevaihdostaan kyseisestä pelistä, vaikka se julkaisee megahittejä, kuten Call of Duty, Skylanders, Diablo ja StarCraft.
Lähde: VG247