Dreams of Another -pelin ohjaaja Baiyon kertoo uudessa haastattelussa pelinsä taustalla olevasta filosofiasta.
Pelin keskeinen ajatus on ”ei luomista ilman tuhoa”. Toisin kuin perinteisissä räiskintäpeleissä, unenomaisessa tutkiskelupelissä ampuminen ei tuhoa mitään, vaan luo uusia asioita ympäristöön.
Idea sai alkunsa Baiyonin lapsuusmuistosta. Koulun kulttuurifestivaalin päätteeksi hän päätti hajottaa väkivaltaisesti pahvista rakennetun veistoksen, joka oli joka tapauksessa menossa roskiin.
Tekemiseen osallistunut ystävä kuitenkin suuttui, ja tilanne jäi Baiyonin mieleen. Hän kertoo, että luomisen ja tuhoamisen ristiriita on siitä asti ollut keskeinen osa hänen taiteellista ajatteluaan.
Pelissä voi keskustella myös esimerkiksi kasvien ja puiden kanssa. Baiyon kertoo saaneensa tähän inspiraatiota luonnosta Kiotossa, jossa hän asuu ja rentoutuu usein kaupungin kiireen keskellä.
Lisäksi Baiyon on säveltänyt pelin musiikin itse. Hän kertoo hakeneensa siihen unenomaisuutta ja aitoutta. Musiikissa on hyödynnetty äänitteitä ohjaajan omasta elinympäristöstä.
Dreams of Another julkaistaan 10. lokakuuta PlayStation 5:lle ja PS VR2:lle.
Katso haastatteluvideo tästä:
Lähde: PlayStation Blog
Lue myös: Ainutlaatuisen unenomainen pelikokemus Dreams of Another julkistettiin PS5:lle
