Diablo III:een suunnitellulla Team Deathmatch -pelimuodolla on heitetty ainakin alustavasti vesilintua. Asian on vahvistanut itse Diablo III -ohjaaja Jay Wilson, jonka mukaan Blizzard miettii parhailla uutta ja parempaa korviketta kariutuneen idean tilalle.
Pelimuoto jäi leikkaushuoneen lattialle, koska siitä ei kehitystiimin mukaan saatu erityisesti syvyyden ja tasapainon osalta tarpeeksi laadukasta tuotosta. Wilson kertoo Blizzardin pelitestaajien antaneen ymmärtää, ettei pelimuotoa jaksa pelata pitkään, minkä ohella Diablon niin sanottu Player vs. Environment -suunnittelumalli ei muutenkaan ole tuntunut taipuvan halutulla tavalla tiimipohjaisia tappomatseja varten.
Tappomatsien korvaajaa ei kuitenkaan kehitetä todennäköisesti aivan hetkessä. Wilsonin mukaan Blizzard tahtoo, että uusi moninpelimuoto ottaa pelimekaniikoista mahdollisimman paljon irti ilman, että luvassa olisi vain simppeliä teurastamista.
Perinteisemmät kaksintaistelut on sentään edelleen tarkoitus saada peliin. Ne saapuvatkin mukaan 1.0.7-päivityksessä, joka on määrä saada ulos joskus uudenvuoden jälkeen.