CD Projektin Cyberpunk 2077:n lanseeraus oli digitaalisen liikevaihdon ja myytyjen digitaalisten yksiköiden perusteella historian mittavin.
Cyberpunk 2077 myi 10,2 miljoonaa digitaalista kopiota vuoden 2020 joulukuussa, jona peli julkaistiin. Teollisuusanalyysia tekevän SuperDatan raportin mukaan koko pc-pelien liikevaihto nousi 40 prosenttia joulukuussa Cyberpunk 2077:n julkaisun ansiosta. Myyntiarvioissa on huomioitu myös kaikki palautukset hyvityksineen, mutta ne eivät vaikuttaneet olennaisesti pelin kokonaismyyntiin.
Peliteollisuuden tutkijoista koostuva SuperData toteaa onnistuneen markkinointikampanjan sekä The Witcher 3: Wild Huntin maineen auttaneen nostamaan Cyberpunk 2077 -hypen tarvittavan korkealle. Täten peli rikkoi ennätyksiä lukuisista ongelmista huolimatta. Heikko suorituskyky konsoleilla johti lopulta pelin poistamiseen koko PlayStation Storesta, kuten myös lukuisiin palautuksiin Xboxin puolella. Suurin osa myynneistä tilastoitiinkin pc:lle, joka haukkasi jopa 80 prosentin osuuden koko digitaalisesta myynnistä.
– Lyhyen aikavälin taloudellisesta menestyksestä riippumatta kriittinen takaisku tarkoittaa, että kehittäjän on nyt investoitava merkittäviä resursseja pelin korjaamiseen, jotta sen imago voidaan eheyttää ennen seuraavan nimikkeen julkaisua, SuperData kirjoittaa blogissaan.
Despite controversies, #Cyberpunk2077 had the biggest game launch of all time in terms of digital revenue and digital units sold.
Its success pushed the overall market to a record $12.0B. Read more in our monthly Digital Games Market Update: https://t.co/xGvvCQuLkH pic.twitter.com/wdAXT4H8mn— SuperData (@_SuperData) January 22, 2021