Entisen Crash Bandicoot 4: It’s About Time -pelin hahmosuunnittelijan ja kuvittajan Nicholas Kolen mukaan Crash Bandicoot 5 -projektin kehitys on peruttu. Lisäksi Phoenix Labsin kehittämä uusi Project Dragon -peliprojekti on laitettu jäihin. Kole osallistui molempien projektien työstöön Toys for Bobin ja Phoenix Labsin palveluksessa.

Kole kertoi somekanava X:ssä julkaisemissaan viesteissä, että kehitystiimi oli työskennellyt Project Dragon -projektin parissa kolme vuotta, mutta yritykset pelastaa peliä eivät onnistuneet.

Pelin nimi aiheutti sekaannusta, sillä osa pelaajista oletti peliprojektin viittaavan mahdolliseen uuteen Spyro-peliin.

Kole selvensi, ettei kyseessä ollut Spyro-peli, vaan rento selviytymistä, roolipeliä ja craftausta yhdistelevä moninpeli, jossa oletettavasti keskiössä olivat lohikäärmeet. Pelin inspiraationa toimivat sen kulmikkaan ulkonäön osalta Minecraft ja tehtävärakenteen saralla Zelda: Breath of the Wild.

Mahdollinen sekaannus johtuu myös siitä, että Toys for Bob teki aiemmin tänä vuonna sopimuksen Xboxin kanssa uudesta pelistä. Tämä johti spekulaatioihin, että kyseessä olisi voinut olla jatkoa Spyro– tai Crash Bandicoot -sarjoille, mikä ei Kolen mukaan pidä paikkaansa.

Kole paljasti lisäksi viesteissään, että Crash 5 oli peruttu kesken suunnitteluprosessin. Hän kertoo ihmisten kuulevan tulevaisuudessa ”Crash 5:stä, jota ei koskaan tullut, mikä tulee särkemään sydämiä”.

Viimeisin uusi Crashin seikkailu on kohtuullisen hyvän vastaanoton saanut vuonna 2020 julkaistu Crash Bandicoot 4: It’s About Time.

Lähde: Game Rant