2K:n Bioshock-tiimi Cloud Chamber kehittää parhaillaan kiivaasti kehutun FPS-pelisarjan seuraavaa osaa.

Cloud Chamber Studiosin verkkosivujen mukaan yritys ”rekrytoi tällä hetkellä hullun lailla pelinkehittäjiä kahdessa upeassa sijainnissa”, joita ovat San Francisco ja Montreal.

Studion 29 avoinna olevaa roolia sisältävät muiden muassa animaatioon, taidepuoleen, käsikirjoitukseen ja tuotantoon keskittyviä tehtäviä.

2K ilmoitti joulukuussa 2019 aloittaneensa työskentelyn uuden BioShock-sarjan osan parissa, mutta projektista ei ole hiiskuttu juurikaan julkisuuteen.

Vanha työpaikkailmoitus kertoo BioShock 4:n  sijoittuvan ”uuteen ja fantastiseen maailmaan”.  Video Games Chroniclen tietojen mukaan pelin väitetään sijoittuvan  1960-lukulaiseen fiktiiviseen Antarktiksella sijaitsevaan kaupunkiin nimeltään Borealis.

Cloud Chamberin tiimiin kuuluu useita BioShock-veteraaneja, kuten suunnittelun ohjaaja Jonathan Pelling sekä luova johtaja Hoagy de la Plante. Pelling työskenteli alkuperäisessä BioShock-pelissä suunnittelijana ja auttoi rakentamaan Infinite-osan leijuvan Columbia-pelimaailman luovan johtajan roolissa. De la Plante puolestaan vastasi pelisarjan ensimmäisen osan eri alueista, joihin kuuluivat tasosuunnittelu, pelitaide ja ohjelmointi.

BioShock-pelisarjan seuraavan osan odotetaan ilmestyvän 2K:n omistaman Take-Twon nykyisen talousvuoden aikana, joka päättyy maaliskuussa 2025.

Lähde: Video Games Chronicle