Activisionin fyysiä figuureja hyödyntävällä Skylanders-sarjalla on takanaan jo hyvin vahva kuluttajien tuki. Julkaisija on ilmoittanut Skylanders: Spyro’s Adventuren sekä Skylanders: Giantsin tuottaneen maailmanlaajuisilla markkinoilla kaikkiaan yli miljardi dollaria 15 kuukauden elinaikansa aikana.
Lukemasta puolet on Activisionin aikaisemman tiedonannon perusteella muotoutunut Pohjois-Amerikassa.
Myynteihin on laskettu mukaan pelien ohella niissä käytettävät lelut ja lisälaitteet.
Pelkästään leluja kaupaksi kerrotaan menneen yli sata miljoonaa kappaletta. Activision arvioikin, että sarjan yhtenäiset lelumyynnit ylittivät suosiollaan vuonna 2012 niin Transformersin, Beybladen kuin Star Warsinkin vastineet.
– Skylanders-sarjasta on tullut ensimmäinen lapsille suunnattu videopelinimike, joka on ylittänyt miljardin dollarin rajan vain 15 kuukaudessa, ja uskomme vasta tajuavamme sen potentiaalin, hehkuttaa Activisionin julkaisupomo Eric Hirshberg yhtiön tiedotteessa.
Jatkoa Skylandersille onkin luvassa jälleen jo syksyllä. Tuolloin kauppoihin saadaan Skylanders: Swap Force.
Lähde: Activision