Hämmentävä haastattelu, superpresidentti ja se toinen palkkapäivä – muun muassa näistä palasista rakentui viikko 11. Ensi viikon PAX East -tapahtumaan ja sitä seuraavaan Game Developers Conferenceen valmistautuva peliala torppasikin pelaajien eteen hyvin vaihtelevaa tavaraa, jossa positiivisuus ei aina tälläkään kertaa välttämättä täysin juhlinut.
Pelaajan toimituksessa muistettiin sentään värikkään tykityksen alla istahtaa alas peräti pariinkin otteeseen Gyroxus-pelituolin ilmaannuttua maisemiin. Tuolilla kokeiltiin pelailla niin Blazing Angelsia kuin Modern Warfareakin.
Blogipuolella viikon aikana luettavaksi ilmaantui niin Miika Huttusen viimeisin pääkirjoitus kuin myös Fazun Pelaajan vaihtovuosi -kynäily.
Mysteerimies Joakim Mogren esiintyi hämmentävässä haastattelussa
GTTV on julkaissut ennakkoon hehkutetun The Phantom Pain -haastattelunsa. Selkeästi camp-henkisessä haastattelussa toimittaja Geoff Keighley jututtaa peliä muka kehittävää ruotsalaisen Moby Dick Studion toimitusjohtajaa Joakim Mogrenia.
– Neogaffissa pohditaan nyt, että tämä Joakim olisikin tehty Fox enginellä, eli ei oikea ihminen. Aika kova juttu kieltämätt olisi, mutta epäilen, näyttää niin aidolta. -Narastel
– Hahaha Joakimin naama lopussa täytyy kyllä myötää mikäli paljastuu hideon läpäksi niin propsit markkinointi showsta. -ryukenden
The Witcher -kehittäjien scifi-roolipeliin moninpeliominaisuuksia
Vahvoilla yksinpelikokemuksilla nimeä tehnyt CD Projekt RED on suuntaamassa sosiaalisimmille vesille. Haastattelussaan Eurogamerin kanssa pelitalon pomo Adam Badowski vahvisti, että puolalaisten vuodelle 2015 tähdätty Cyberpunk 2077 -roolipeli tulee sisältämään moninpeliominaisuuksia.
– Aika persoonalliselta näyttää, tulee jotenkin hieman mieleen Dishonored? 🙂 -PSPiraatti
3D-patenttirikkomus kävi kalliiksi Nintendolle
Nintendo on todettu syylliseksi patenttirikkomukseen. Kahden vuoden oikeudenkäynnin jälkeen kiotolaisyritys tuomittiin patenttirikkomuksesta Seijiro Tomitan 3D-teknologian käytöstä 3DS-käsikonsolissaan. Yhdysvaltain oikeus tuomitsi yhtiön maksamaan hänelle yli 30 miljoonaa dollaria vahingonkorvauksia.
– Hyvä että nämä miljardien yrityksetkin häviää välissä näitä juttuja niin saadaan raha liikkeelle sieltä Japanilaisten pukumiesten taskuista. -Tunna
– Kaikki nämä patenttikiistat ottavat lähinnä päähän, mitään muuta kuin turhaa rahanhukkaa. -erakko
PlayStation 4:n Assassin’s Creed IV jo lokakuussa?
PlayStation 4:n Assassin’s Creed IV saatetaan julkaista jo lokakuussa. Tuoreessa haastattelussa pelin luova ohjaaja Jean Guesdon on vihjannut, että peli saatettaisiin julkaista samanaikaisesti sekä nykyisille että tuleville konsoleille.
– Tuntuu että Sony kiirehtii aika paljonkin PS4:n kanssa. Saa nähdä onnistuuko Microsoft tuomaan konsolinsa jo loppuvuodesta kanssa, ja ehtiikö PS4 Eurooppaan tämän vuoden aikana. -AKT4
– Aika nyhverö merirosvo, kaikki raajat ja silmät tallella. :/ -HeavyMetalRaimo
Huhu: Julkistamaton Star Wars -moninpeliräiskintä junnaa kehityksessä
Star Wars -pelitalo LucasArts saattaa käydä parhaillaan läpi erittäin hankalia aikoja. Vasta helmi-maaliskuun vaihteessa peliblogi Kotaku raportoi suuresti huomiota herättäneen Star Wars 1313 -pelin joutuneen mahdollisesti jäähylle, mikä sekin on saattanut lopulta olla vain osa koko totuutta.
– Jos nuo olisivat oikeast grafiikat, niin näyttäisivät ihanalta. Vaikka, näytti myöskin hiukan geneeriseltä räiskintäpeliltä, mutta jos se olisi hyvin toteutettu, ei se haittaisi yhtään. -Cerker
– Kun näitä uutisia Star Warsin liittyen on viimeaikoina lukenut, niin ei voi muuta kuin kirota Disney syvinpään maanrakoon! -Balnazzard
BioShock-elokuva nirhattiin pelisuunnittelijan käskystä
Irrational Games -pelitalon merkittävä vaikuttaja Ken Levine on myöntänyt lyöneensä viimeisen naulan BioShock-elokuvan arkkuun. Haastattelussaan Eurogamerin kanssa mies kertoi saaneensa julkaisija 2K:lta tilaisuuden murhata projektin, mille lopulta löytyikin käyttöä.
– Oikea asenne. Watchmen onnistui, koska oli uskollinen esikuvalleen. Harmi ettei leffa menestynyt niin hyvin. Ihmisillä on surkea maku! -Teräskäsine
– Watchmen oli loistava elokuva, mutta aiheena monille tuntematon. Itsekkään en kyseisestä elokuvasta tiennyt yhtään mitään kun leffoihin menin katsomaan. -Teppo-Man
Räiskintäpelaajia odottaa uusi palkkapäivä kesällä
PlayStation 3:lla ja pc:llä ladattavaa yhteistyöryöstelyä tarjonnut Payday: The Heist saa jatkoa kesällä Payday 2:n muodossa. Uuden osan myötä nyt myös Xbox Live Arcadeen suuntaava sarja ei ole näillä näkymin jäämässä polkemaan paikalleen, vaan pyrkii erottumaan aina vain vahvemmin räiskintämassasta.
– Mukava että saadaan boksillekin tämä. Ollut kyllä mielenkiintoisen oloinen peli aina itselleni muttei ole saanut PC:llä kokeiltua ja PS3:a en omista. Nyt menee vähintään testiin ja kohtuu varmasti ostoonkin 🙂 -zappah
– Boxille menee poistoon melko varmasti kun tota ykkösosaakin oon kuolannu, mutta PuuCee ei sitä olisi jaksanut pyörittää… 😀 -JamoK89
Monkey Island -sarjan tekijä Ron Gilbert jättää pelistudionsa
LucasArts-studion Monkey Island -pelien ohjauksesta parhaiten tunnettu Ron Gilbert työsti Double Fine -studiosin kanssa tammikuussa julkaistua The Cave -peliä. Kyseinen peli jää Gilbertin viimeiseksi peliksi Double Finen kanssa, sillä hän toteaa blogissaan lähtevänsä studiosta.
– Luulin että Gilbert olisi tekemässä Double Fine Adventureakin, heidän Kickstarter videossa kun näin muistaakseni sanottiin. No eipä siinä, mielellään saisi jätkä tehdä ihan oikeita pelejä eikä jäisi iOS kehittäjäksi. -Oselot
Mikromaksut saapuvat Call of Dutyyn
Activision lisää Call of Duty: Black Ops II -peliinsä mikromaksuja. Yhtiön yhteisövastaava Dan Amrich kertoo pelaajien pyytäneen nyt myyntiin tulevia ominaisuuksia, joita tulee kolmen paketin muodossa.
– Niin kauan kun rahalla ei saa ostettua uusia aseita, varusteita tai kykyjä, niin eipä tuo nyt kovin iso juttu ole. -Riukkuli 94
– Uusia camoja aseisiin olen kyllä kaivannut, mutta en todellakaan lähde maksamaan tästä. Naurettavaa, kuitenkin kun ottaa huomioon että ensimmäisessä Black Opsissa oli camoja ja eri tähtäinkuvioita vaikka kuinka. -Jonttu_
Väite: Uusi Xbox menestyy PlayStation 4 -konsolia paremmin
Tulevan konsolisukupolven ympärillä pyörii runsaasti huhuja ja analyyseja. Sonyn jo julkistettua PlayStation 4 -konsolinsa Microsoftin vastaiskua odotellaan yhä. Vaikka uudesta Xboxista ei vielä ole mitään vahvistettua tietoa, uskoo WedBushin analyytikko Michael Pachter silti uuden Xboxin menestyvän Sonyn konsolia paremmin.
– Pachter ei kohtele tulevaa boksia pelikoneena vaan kaikenkattavana mediakeskuksena. Pelikonsoli ei enää ole pelkästään pelaamiseen, älkää unohtako sitä. -Amarant
– Mjaa-a. Tiedä sitten miten loppupeleissä käy, mutta jotenkin veikkaisin, että molempien laitteiden menestys riippuu pitkälti siitä kuinka laajalti pystyvät tarjoamaan palveluitaan, mihin hintaan ja tietysti peli tarjonnasta. Mikäli esim. seuraavan boksin palveluista suurin osa jää vain Yhdysvaltoihin on lähes varmaa, että laite ei menesty yhtä hyvin Euroopassa tai Japanissa (jos laitetta edes julkaistaan siellä). Tämä tietysti koskee myös PS4:sta. -YritaEdes
Lukijat ovat puhuneet – PlayStation 4 täytti odotukset
PlayStation 4 -julkistustilaisuudessa Sony kertoi tulevan sukupolven konsolistaan ja sen pelitarjonnasta. Pelaajan toissaviikkoisen kysymyksen mukaan lukijoista yli puolet olivat tyytyväisiä tapahtumaan ja sen tarjontaan.
– Seuraava xbox tulee luultavammin olemaan hyvin erilainen ja hieman eri tarkoituksiin suunniteltu kone kuin ps4. Toivon ainakin niin, sillä eihän Sony esitellyt tilaisuudessaan mitään muuta kuin uuden ohjaimen ja tehokkaammaan koneen. Itse odotin enemmän jotain innovatiivista settiä ym, mutta ei niin ei. -chelsea