Tom Clancy’s The Division -räiskintää kehittävä Ubisoft Massive painottaa vielä uudemman kerran, miten tosissaan pelinkehitys otetaan studiolla.

Rock, Paper, Shotgun -pelisivustolle antamassaan tuoreessa haastattelussa pelin luova johtaja Magnus Jansén kertoo pc-kehityksen olevan sydämen asia niin studiolle kuin miehelle itselleen henkilökohtaisemmallakin tasolla. Peliä kehittävät Massive ja Red Storm saivat kukin alkunsa pc-keskeisinä studioina, ja tahtovat Jansénin mukaan kunnioittaa perintöään.

– On paljon hyviä syitä tehdä kunnollinen pc-versio. Pelaan itse pc:llä aina kun pystyn, ja tahdon sen version olevan paras mahdollinen. Me häpeämme, jos siitä ei tule todella hyvää. Välitämme siitä todella, mies vuodattaa artikkelissa.

Ruotsalaisuus on Jansénin mukaan myös osasyy siihen, miksi studio tuntee niin vahvasti pc-pelaamista kohtaan.

– Olemme hyvin tekninen studio. Ruotsalaiset ovat hyviä infrastruktuurissa ja suunnittelussa, ja suuri osa työntekijöistämme juontaa juurensa vanhaan demoskeneen. Ruotsalaisessa kehittäjäyhteisössä on paljon sellaista perimätietoa, ja se pätee myös Massiveen. Se on meille luonnollista, Jansén pohtii.

The Division ilmestyy Xbox Onelle, PS4:lle sekä pc:lle 8. maaliskuuta. Peliä beetatestaillaan kaikilla alustoilla vielä ensi viikolla, ja sen pc-laitevaatimukset voi katsastaa täältä.

Lähde: Rock, Paper, Shotgun