Useista PlayStation-klassikkopelien PS5- ja PS4-versioista vastannut Implicit Conversions -studio tutkii mahdollisuutta emuloida PS3-pelejä ”moderneille pelialustoille”.

Reddit-palvelun julkaisusta on nähtävissä, että studio on hiljattain päivittänyt tiekartan sen Syrup Engine -teknologian jatkokehitykselle.

Tiekartasta on nähtävissä, että studio tutkii tällä hetkellä keinoja tuoda PS3-pelit nykysukupolvelle. Lisäksi Implicit Conversionsin tarkoituksena on tehdä prototyyppejä ratkaisuja kokeillen.

Implicit Conversions on tehnyt yhteistyötä Sonyn kanssa alkuperäisen PlayStationin pelien tuomisessa PS5:lle. Studion toinen perustaja on aiemmin työskennellyt PS2-pelien emuloinnin parissa PS4:lle.

Vaikka suurin osa PS5:n PlayStationin klassikkovalikoiman peleistä on ladattavissa ja pelattavissa emuloituina versioina, PS3-pelit ovat tällä hetkellä pelattavissa vain pilvipalvelupohjaisen suoratoisto-ominaisuuden kautta.

Sony ei ole tarjonnut asiaan virallista selitystä. Yleisesti uskotaan, että PS3-pelien emulointi on hankalaa PS3:n ainutlaatuisen arkkitehtuurin ja pelinkehityksen kannalta haastavan Cell-prosessorin vuoksi.

Monet klassiset PlayStation-pelit, kuten Metal Gear Solid 4 sekä InFamous-, Resistance-, Ratchet & Clank– ja Killzone-sarjojen osat, ovat tällä hetkellä pelattavissa vain alkuperäisellä PlayStation 3 -konsolilla.

Lähde: Video Games Chronicle

Lue myös: PlayStation keskittyy jatkossa kotikonsolimarkkinoihin – yhtiön toimitusjohtaja ei näe pilvipalveluihin panostamista tällä hetkellä tärkeänä

Lue myös: Miljardimyynnit! GTA 6:n arvioidaan tuottavan vuodessa hurjan määrän rahaa

Lue myös: Remedyn pelit yhdistävän universumin tarina on studion mukaan vasta alussa, eikä loppuratkaisua ole näkyvissä