Käykö elämä liian helpoksi Kingdom Come: Deliverance II:ssa? Ei hätää, sillä puolalaisen Warhorse-studion suosittuun keskiaikasimulaattoriin on julkaistu nyt vaikeampi Hardcore-pelitila.

Haastavampi pelitila muokkaa roolipeliä muutamin eri tavoin. Pelaajan sijainti ei esimerkiksi näy pysyvästi kartalla, eikä käytössä ole kompassia saati pikamatkustusmahdollisuutta. Peli aloitetaan myös kolmella itse valittavalla negatiivisella kyvyllä, jotka pysyvät voimassa läpi koko seikkailun. Vaihtoehtoihin luketuu muun muassa huonoa kantokykyä tai unissakävelyä.

Mikäli taisteluun kaipaa lisäytyä, studiolta suositellaan varsin ikävältä kuulostavaa Punchable Face -kykyä, joka tekee pelimaailman asukeista vihamielisempiä sekä estää riitapukareita luovuttamasta yhteenottoja.

Hardcore-tila julkaistiin osana ilmaista 1.2.4.-versiopäivitystä, joka pyrkii myös korjaamaan, päivittämään ja tasapainottamaan pelin eri osa-alueita. Warhorsen kehittäjien mukaan tilan ei ole tarkoitus tehdä pelistä pelkästään vaikeampaa vaan myös aidompi roolipelikokemus.

Lue myös: Täysin uusi RuneScape-peli saapui yllättäen jo pelattavaksi

Lähde: Warhorse Studios (1), (2)