Päättyvä viikko oli odotetusti kovin Nintendo-painotteinen, sillä pelijätin uudesta Switch-konsolista sekä sen peleistä saatiin tukuttain uutta infoa. Sony ja Microsoftin kyllä nousivat otsikoihin isohkosti, joskin Microsoftin enimmäkseen Scaleboundin peruuntumisen takia, kun taas Sony päätyi laittamaan kiinni jälleen yhden brittistudioistaan.
Näistä ja muista aiheista voi lueskella lisää oheisesta viikon suurimpia uutisia koostavasta listauksestamme.
Ääninäyttelyä, draamaa ja hehkeitä maisemia – tässä uusin traileri maaliskuussa saapuvasta Zeldasta
Videolla piisaa nähtäväksi taas tietysti uutta pelikuvaa tulevasta seikkailusta, mutta ennen kaikkea se keskittyy myös Breath of the Wildin tarinan pohjustamiseen. Ensimmäistä kertaa trailerilla saadaankin kunnon vilaus viimeisimmästä Zelda-prinsessasta, ja kuullaampa videolla runsaasti ääninäyttelyäkin.
– Komea traileri kyllä ja vaikka vähän ahdistaakin niin kai se on ostettava julkaisun aikaan. Pakko tätä on päästä pelaamaan. Muuten jätti kylmäksi kyllä Switchin julkaisu. -Rokkijani
– Jep. 3. maaliskuuta voikin heittää muut pelit suosiolla roskiin. -lindario
Nintendo-roolipeli Xenoblade saa jatkoa – tältä meno näyttää uudella Switch-konsolilla
– Tämä on itsellenikin se peli, joka saa mahdollisesti ostamaan Switchin. Mutta koska peli ei saavu konsolin julkaisun yhteydessä, niin eipä tässä kiireitä ole. Ehtii samalla näkemään onko Switchistä mihinkään. -Boblick
– Toivon että kyseessä on enemmän Wiin Xenobladea muistuttava tarinapainotteinen kokemus kuin Xenoblade Chronicles X:n questien tekoon painottava kokemus. X jäi pettymykseksi juurikin tarinan ja ääninäyttelyn heikkouden takia. -jolle95
Uusi Mario loikkii Nintendo Switchille loppuvuodesta
Uudella julkistustrailerilla nähdään Mario loikkimassa uudenlaisissa maailmoissa, joista yksi näyttäisi muistuttavan paljolti omaamme takseineen ja pilvenpiirtäjineen.Videon päätteeksi nähdään myös vilaus Marion mahdollisesta uudesta erikoisvoimasta, joka antaa putkimiehen lakille silmät. Toistaiseksi ei ole kuitenkaan tietoa, miten kyseinen ominaisuus toimii käytännössä.
– Itse diggaan tästä Marion uudesta suunnasta ja peli ei tunnu lainkaan ummehtuneelta. Trailerin alkupuoli tosin muistutti jonkun faniryhmän Unreal Engine -kokeilua :D. Onneksi tästä ei tullut fanien toivomaa Galaxy 3:sta… -Corso
– Itselle hienoinen pettymys, kun odotin jatkoa loistavalle Super Mario 3D Worldille. Noh, eiköhän tämäkin ole taattua Nintendo-laatua. -Rindfleischetik…
Nintendo Switchista tiedetään taas enemmän
– Laadukkaat yksinoikeuspelit, kuten Mario, Zelda ja minulle etenkin monet JRPG:t ovat paljon tärkeämpiä syitä ostaa konsoli kuin tekniset ominaisuudet. Omasta mielestäni tässä on kyllä rahalle hyvinkin vastinetta, koska suosin muutenkin joustavampaa pelaamista TV:n ääressä istumisen sijaan. -Hayarigami
– Aluevapaus oli ainut fiksu veto Nintendolta. Maksullinen online sen sijaan täydellinen harakiri. Akkukesto on minulle aivan sama koska jos lähden ovesta pihalle en ole menossa pelaamaan pelejä enkä aio pelata pelejä matkalla. -snaketus
Muistatko vielä PlayStation-klassikko MediEvilin? Sony sulkee sarjan luoneen studion
Sonyn mukaan päätös Guerrilla Cambridgen sulkeutumisesta tehtiin yhtiön käytyä läpi tämänhetkisiä PlayStation-projektejaan ja resurssejaan. Saavuttaakseen viimeisimmät strategiset tavoitteensa, tulltiin yhtiöllä siihen tulokseen, että sen on tehtävä muutoksia eurooppalaiseen studiotarjontaansa.
– Harmi. Tuli pelattua paljon kahta ekaa MediEviliä PS1:llä. Tekisivät lisää. -Galactus
– Harmittava loppu studiolla. Sonyn painostamana käänsivät pelisarjoja taskukonsoleille ja joutuivat väkisin vääntämään PS Move ja VR paskaa, eivätkä päässeet toteuttamaan omia ideoitaan. -Andzerx
Shovel Knight uudistuu ja saapuu Nintendo Switchille
– Ostin Wii U:lle fyysisen version tästä vuosi sitten. Tosi sympaattinen peli, joka kuitenkin jäi kiireiden takia valitettavasti kesken. Pitääpä aloittaa alusta uudestaan, kun saan joululahjapelit pois alta. -Teräskäsine
– Jotenki tää ei oo ihan mun genre, mutta kun tätä kehutaan ihan hulluna aina niin ehkä tarttis joskus kokeilla. -Core
Erimielisyyksien kautta voittoon: The Binding of Isaac saapui Applen laitteille
Rebirthin saaminen osaksi App Storen tarjontaa ei ole ollut mikään pieni homma julkaisija Nicalikselle. Vasta vuosi sitten yhtiön edustaja Tyrone Rodriguez kirosi nimittäin julkisesti, kuinka Apple ei meinannut aluksi hyväksyä peliä kauppapaikalleen siitä löytyvän ”lapsiin kohdistuvan väkivallan” johdosta. Ilmeisesti erimielisyydet on nyt kuitenkin saatu selätetyksi.
– Heitän villin veikkauksen että Isaacin pelaaminen ei ole kännyköil / iPadeilla kovinkaan nautinnollista puuhaa, pieni näyttö ja epätarkat kontrollit ei kuulosta kovin herkulta… Onneksi peli löytyy sekä Steamin että PSN:n kautta -Qlaos
Scalebound on historiaa – PlatinumGames ja ohjaaja kommentoivat tapahtunutta
Lausunnossa Sato ei mene niinkään peruuntumisen syihin, vaan toteaa Platinumin työntekijöiden olleen lähinnä hyvin pettyneitä tapahtuneeseen. Erityisesti yhtiössä harmia on aiheuttanut tieto siitä, että monet sen fanit odottivat kovasti pääsevänsä peliin vielä itse käsiksi.
– Vaikka olen lähtökohtaisesti sitä mieltä, että maksetut yksinoikeudet ovat kuluttajan kannalta huono tapa pitää kilpailutilannetta yllä, niiden lähes täydellinen puuttuminen Microsoftin konsolivuodelta 2017 alkaa jo sivullisen silmään näyttää vaiheittaiselta sulkemisoperaatiolta ainakin Xbox Onen osalta. -Haerski
– Kunhan muut isot Boxin pelit ei saa vasarasta, niin tuskin aiheuttaa mitään ongelmia. Käsitykseni mukaan Boxin pelaajat ei muutenkaan pahemmin välitä japanilaisista peleistä, niin kuin tämä Scalebound. Itse olen yksi näistä joita ei kiinnosta pätkääkään japanilaiset pelit, joten oma odotuslista Pleikalle ei ole sen suurempi kuin Boxille. -Gimble
Peruutetusta Halo-pelistä vuoti uutta pelikuvaa
Koodinimellä Haggar kulkenut peli näyttäisi pohjautuneen Lego-kilpailija Mega Bloksin rakennussarjoihin ja vieneen tutun räiskintäpelisarjan hahmon takaa kuvatun lapsellisemman toiminnan pariin.
12-minuuttisella videolla nähdään pelin tarjonneen pelaajilleen sarjasta tuttujen aseiden ja vihollisten lisäksi muun muassa kustomoitavia ajoneuvoja, rakennettavia tykkitorneja, tasoloikintaa, yhteistyötilan sekä Besieged-pelimuodon.
– Olis ehkä olllu nuoremmalle kansalle juuri paras mahdollinen startti koko halo universumiin 🙂 Harmi ettei tuon enempää ottanu tuulta alleen 🙁 -JATATE
– Harmi että peruttu. Mukavan näköinen peli ja näyttäisi olevan vähän monipuolisempi kuin Lego-pelit. Ehkä turhan helppo aikuiselle pelaajalle mutta tuli tänään kyllä pelailtua Oceanhorn läpi, joka sekin oli hyvin helppo tapaus. Nautin silti kovasti ja ehkä nimenomaan sen rentouden vuoksi. Tosin eipä ne esikuva-Zeldatkaan mitään hammasta puremaan ole laittaneet. -zappah