Nintendon tällä viikolla ilmestyvän Donkey Kong Bananza -pelin tuottaja Kenta Motokura ja ohjaaja Kazyua Takahashi ovat avartaneet 3d-tasoloikan kehitystaustoja tuoreissa haastatteluissa.
Haastetteluissa tuottaja Motokura vahvistaa, että pelin kehitystyö aloitettiin vuonna 2017 julkaistun Super Mario Odysseyn valmistumisen jälkeen. Jo aiemmin vahvistettiin, että Bananzan kehityksestä on vastannut juurikin Super Mario Odysseyn kehittänyt Nintendo EPD -tiimi. Tiimi ryhtyi työstämään peliä Nintendon johtoportaaseenkin lukeutuvan veteraanikehittäjän ja Odysseyn tuottaneen Yoshiaki Koizumin pyynnöstä.
Lue myös: Nintendo paljasti Donkey Kong Bananzan takana olevan tiimin
Motokuran mukaan aika tuntuikin kypsältä uudelle kolmiulotteiselle Donkey Kong -pelille. Kravattigorillan edellinen 3d-loikka onkin brittistudio Raren kehittämä ja vuonna 1999 Nintendo 64:lle julkaistu Donkey Kong 64.
Vaikka Switch 2:lle ilmestyvän pelin kehityksen on myönnetty alkaneen ensimmäisen Switchin pelinä, ohjaaja Takahashi kertoo, ettei ympäristön tuhoamiseen keskittyvä Bananza olisi nykymuodossaan ollut mahdollinen Nintendon edellisen sukupolven raudalla. Hänen mukaansa Switch 2:n tehot mahdollistivat lisäämään ruudulle yhä useampia esineitä, materiaaleja sekä niiden laajamittaisen tuhoamisen.
Donkey Kong Bananza saapuu Switch 2:lle tämän viikon torstaina, 17. heinäkuuta.