Call of Duty ei käyttäydy kuin normaalit pelisarjat, julisti Activisionin Eric Hirshberg Wired-lehdelle.

– Call of Duty -peleistä on tullut ympärivuotinen harrastus suurelle osalle pelaajistamme.

Tavanomaisesti Modern Warfare ja Black Ops -peleille on julkaistu muutama ladattava karttapaketti, mutta pelaajat haluavat enemmän. Jos Activision haluaa jatkaa menestystään, on heidän kuunneltava entistä lähemmin pelaajien toiveita.

– Kun teimme pelaajatutkimusta, suosituimmaksi lähestymistavaksi todettiin karttapakettien pilkkominen. Julkaisisimme sisältöä tiheämmin ja tasaisemmin. Haluamme tarjota pelaajille ladattavaa sisältöä useammin ja myös kokeilla erilaisia pelimuotoja.

Activision saattaa julkaista karttapakettien sijaan tehtäviä tai spec-op -tiloja, Hirshberg toteaa.

– Tutkimme toimintatapaa, jossa pelaajia odottaisi tasaisesti uutta sisältöä ja koettavaa jopa parin viikon välein.

Call of Duty: Modern Warfare 3 julkaistiin yhdessä Elite-palvelun kanssa. Elite yhdistää sosiaalisen median pelitilastoiden tallennus- ja analysonointiportaaliin. Premium-jäsenyys maksaa noin 50 euroa ja siihen kuuluu kaikki ladattava sisältö. Eliten kautta järjestetään myös kilpailuja.

Kokonaisuudessaan Call of Duty -imperiumi muistuttaa enenevässä määrin mmo-pelien ansaintalogiikkaa. Kuukausimaksu takaa jatkuvasti uutta pelattavaa ja koukuttaa räiskijät palaamaan taistelutantereille viikko toisensa jälkeen.

Lähde: Wired