Luovaan pulmanratkontaan kannustaneen alkuperäisen Scribblenauts-pelin pääsuunnittelija Matt Cox on perustanut oman pelistudionsa. Teksasista käsin toimintansa on hiljattain aloittanut Echohead Games, jonka tavoitteena on ”tuottaa innovaatisia ja genrerajoja rikkovia konsoli- ja pc-pelejä” ja tuoda hieman myös uusia käänteitä perinteiseen AAA-pelien yleismaailmaan.
– Tykkään tehdä laskennallisia riskejä käänteillä, jotka vetoavat sekä minun valtavirtaa edustaviin hermoihini että myös indie-aisteihini. Suunnittelen mielelläni pelattavuutta, joka voi olla hauskaa kaikessa yksinkertaisuudessa, mutta jossa on silti myös syvyyttä hardcore-puolelleni, Cox kertoo selittää lehdistötiedotteessaan.
Viimeiset viisi vuotta Cox on pitänyt taukoa konsolipelien kehittämistä tekemällä voittoa tavoittelemattomia työtehtäviä sekä kehittämällä pari pienempää mobiilipeliä, kuten Sticky Beesin ja Phantom Flowerin. Ennen Scribblenautsia Cox teki töitä myös Destroy All Humans -sarjan parissa.
Ensimmäisen Echoheadin projektin on vihjattu tuovan takaisin jonkin tunnetun sarjan hyvin odottamattomalla tavalla. Lisätietoja projektista on tarkoitus kuulla lähitulevaisuudessa, mutta ylhäältä nähtävissä on ilmeisesti jo ensimmäinen kiusoittelukuva tulevasta.
Scribblenauts-sarjasta vastuussa oleva 5th Cell -studio on sekin edelleen toki olemassa. Se koki kovia kuitenkin aiemmin tänä vuonna studion johdon jouduttua potkimaan 45 työntekijää pihalle. Potkuille tuli aihetta, kun julkaisija Warner Bros. päätyi perumaan 5th Cellin viimeisimmän Scribblenauts-projektin.
Lähde: Echohead Games