Kerroimme viime torstaina, kuinka Fez-kehittäjä Polytron ei kykene korjaamaan Xbox-pelinsä viallista päivitystä taloudellisista syistä johtuen. Indie-studio selitti, että Microsoftin pyytämät maksut uuden pävityksen julkaisemisesta olisivat olleet liian suuret.

Microsoft on nyt tarjonnut oman versionsa tarinasta peliblogi Kotakulle. Ohjelmistojätin mukaan se tarjosi apuaan Polytronin sijoittajayhtiö Trapdoorille, jotta kustannuksista ei muodostuisi ongelmaa. Ilmeisesti tarjous ei kuitenkaan miellyttänyt.

– Polytron sekä heidän sijoittajansa Trapdoor tekivät päätöksen olla julkaisematta uutta päivitystä Feziin. Microsoft Studios päätti tukea päätöstä, sillä se uskoi Polytronin/Trapdoorin osaavan päättää parhaiten, mikä on hyväksyttävä laatutaso heidän pelilleen, Microsoftin edustaja kommentoi.

Tarkempaa tietoa tarjouksestaan Microsoft ei antanut. Se ei myöskään suostunut varmistamaan, millaisia hintoja se yleensä pyytää pelien päivityksistä.

Polytronin antamaa alkuperäistä kommenttia aiheesta ei kirjoitushetkellä enää löytynyt studion nettisivuilta.

Lähde: Kotaku