Pulmailua ja taktikointia yhdistäneellä Ironcast-pelillä debyyttinsä viime vuonna tehnyt brittistudio Dreadbit on paljastanut seuraavan projektinsa. Seraph-nimeä kantava uutukainen on parhaillaan tekeillä sekä pc:lle että PlayStation 4:lle ja sen julkaisun pitäisi tapahtua vielä myöhemmin tänä vuonna.
Voimansa menettäneestä enkelistä kertova Seraph on periaatteessa 2D-räiskintäpeli, mitä nyt varsinainen räiskiminen on jätetty siinä hieman toissijaiseen asemaan. Pelissä pelaajat eivät vastaa nimittäin itse aseillaan tähtäämisestä, vaan peli hoitaa sen heidän puolestaan. Tämän on tarkoitus auttaa kallistamaan Seraphin toimintaa hieman enemmän väistelyyn painottuvaksi, miksi Dreadbit markkinoikin luomustaan jo hyvin akrobatiavetoisena elämyksenä.
Ilmeisesti Seraphin on tarkoituksena olla myös erittäin suurella uudelleenpeluuarvolla kyllästetty peli. Kukin sen kentistä rakennetaan nimittäin joka pelikerralla satunnaisesti, minkä lisäksi pelin vaikeustason pitäisi mukautua jatkuvasti pelaajan menestyksen mukaan. Jos tämä pärjää esimerkiksi hyvin, kovenevat viholliset ja niiden tappamisesta saatavat palkinnot, kun taas heikommin pärjäävät kohtaavat hieman tuhnumpia uhkia.
Toimintaa piristetään myös varsin syvälliseksi luvatulla hahmonkehityksellä, minkä lisäksi peliin rakennetaan oletuksena tuki erinäisille Twitch-suoratoisto-ominaisuuksille. Merkittävin näistä on mahdollisuus antaa Twitchin chattailijoille mahdollisuus vaikuttaa pelin kulkuun sekä positiviisella että negatiivisilla tavalla kommenttiensa voimin.
Debyyttitrailerin Seraphista voi katsastaa ohestaa. Vielä huhtikuussa pelistä on tarkoitus saada Steamiin early access -versio.

Lähde: Seraph (kotisivu)