Kuten aiempi uutisemme kertoo niin, Project Natal on Kinect.
Microsoft järjesti Cirque de Soleilin avustamana puolitoistatuntisen shown Los Angelesin Galen Center -areenalla, jonne oli kutsuttu arviolta muutama tuhat vieras. Jouduimme kaikki pukemaan päälle valkoiset ponchot, joiden olkatoppaukset vaihtoivat väriä shown aikana. Yritin salakuljettaa ponchoa pois shown loputtua, mutta se vaadittiin takaisin.
Surrealistinen live-esitys sisälsi lentävän lapsen, ilmassa leijuvan sohvan perheineen ja kaikenlaista muuta, jonka kautta haluttiin luoda kuva Kinectistä täysin mullistavana juttuna.
Pelejäkin nähtiin, joista mieleenpainuvin oli lasermiekalla huitomista tarjonnut, visuaalisesti yksinkertaisen näköinen Star Wars -peli. Homma näytti tosin kulkevan raiteilla ja peli ”pysähtyi” vihollislauman luokse, jolloin villisti huitomalla sai valosapelila torjuttua laukauksia ja huidottua Stormtrooperit maihin. Pelejä ei saanut kokeilla, mutta ongelmalliselta tuntui se, ettei pelaaja saa esimerkiksi osumista fyysistä palautetta, mitä esimerkiksi Wiimote-kapula tarjoaa.
Show oli hieno, mutta pelit tuntuivat kovin tutuilta. Demottuja pelejä oli esimerkiksi urheilupelikokoelma, jossa juostiin, heitettiin keihästä ja pelattiin rantalentistä. Juokseminen tapahtui paikallaan juosten ja aitojen yli hypittiin tietenkin hyppäämällä. Joy Ride -ajopeli näyttäisi myös ilmestyvän Kinectille. Peli näytti erehdyttävästi Modnation Racersilta. Ajaminen tapahtui pitämällä käsiä virtuaalisen ratin ympärillä ja käsiä kääntämällä.
Keilaaminen näytti pitkälti samalta kuin Wiillä ja PlayStation Movella. Yhdessä pelissä leijailtiin Avatar-hahmolla ja kerättiin pistepalloja liikuttamalla käsiä ja jalkoja – tismalleen samanlainen peli nähtiin vuosia sitten, joka toimi PlayStation Eyella.
Kinect Animalsissa pystyi leikkimään tiikerinpennun kanssa ja esimerkiksi paijata sitä. Tämä näytti varsin hauskalta puuhalta.
Shown demojen perusteella tuntui siltä, että third party -kustantajat voivat hyvin tehdä saman pelin Kinectille ja Movelle – toisessa vain heilutellaan kapulaa ja toisessa käsiä kameran edessä. Microsoft esitteli myös Kinectiä hyödyntävää Xbox 360 käyttöliittymää.



