GTA-veteraani Leslie Benziesin tulevan MindsEye-pelin kerrotaan tavoittelevan takaa-ajokohtaustensa tuntuman osalta kesän menestystoimintaleffojen huipennusta. Benzies oli mukana GTA-pelien ajomekaniikkojen kehittämisessä.

Lue myös: Videovuoto esittelee GTA-kehittäjän uutuuspeliä

Pelin apulaisohjaaja Adam Whiting kertoo Edge-lehden toukokuun 2025 numerossa MindsEyen takaa-ajokohtausten toteutuksesta.

Whiting kuvailee pelin kameran sijainnin liikkuvan auton takana pelaajan ajaessa kaarteissa suurilla nopeuksilla. Tämä luo vaikutelman siitä, että kuljettaja on Fast & Furious -elokuvien tavoin jatkuvasti auton hallinnan rajamailla.

Efekti ei ole Whitingin mukaan pelkkää silmänlumetta, vaan pohjautuu pelin Unreal Engine 5:llä tehtyyn fysiikkamalliin, jota kehitystiimi on hionut kuukausia. Hän toteaa, että renkaiden pito, jousitus ja painonsiirto on säädetty tarkasti, jotta kameran liike tuntuu mekaanisesti perustellulta, eikä valmiiksi animoidulta tempulta.

Whitingin mukaan ajotuntumassa on pyritty tasapainoon syvyyden ja helppokäyttöisyyden välillä. Pelaajalta vaaditaan tarkkaa kaasun, jarrun ja käsijarrun kontrollia, jotta hän pystyy hallitsemaan autonsa kaikissa tilanteissa.

Whiting mainitsee, että autovalikoimassa on pyritty vaihtelevuuteen. Tehtävissä ajetaan muun muassa maastoautoilla ja viritetyillä katukilpureilla. Jokainen ajoneuvoista on säädetty tuntumaan yksilölliseltä, mikä pakottaa pelaajan omaksumaan uuden ajotyylin eri kulkuneuvoilla.

Build A Rocket Boy -studion kehittämä toimintakokemus julkaistaan PS5:lle, Xbox Series X/S:lle ja PC:lle 10. kesäkuuta.

Lue myös: GTA-kehittäjän uusi satsaus sai trailerin – MindsEye julkaistaan kesäkuussa

Lähde: GamesRadar

Lue myös: Valtava määrä laatupelejä poistuu pian PlayStation Plus -palvelusta – joukossa on GTA V:n kaltaisia klassikoita

Lue myös: Ubisoft paljasti Assassin’s Creed Shadowsin tulevat päivitykset vuoden ajalle – mukana uutta ja ilmaista tarinasisältöä

Lue myös: Remedyn Sam Lake kertoo tulevista toiveprojekteistaan – käsikirjoittajaveteraani haaveilee Muumi-pelin työstämisestä