Castlevania-veteraani Koji Igarashin uutuuspeli Bloodstained: Ritual of the Night ei ehdikään pelaajien saataville suunnitellusti. Uudessa lyhyessä videotervehdyksessään Igarashi on kertonut pelin julkaisuikkunan osuvan nyt ens vuoden sijaan keväälle 2018, jotta peli voisi heti julkaisussaan täyttää sille asetetut laatuodotuksen.
Igarashin videoviestin perusteella pelkkä lisäkehitysaika ei ole myöskään ainut keino, jolla Bloodstainedin laatu pyritään jatkossa varmistamaan. Parhaillaan mies hakee kehitystiiminsä tueksi myös uusia kehittäjiä, joiden on erityisesti määrä varmistaa, että projekti pysyy suunnitellusti radallaan.
Bloodstained rahoitettiin alunperin Kickstarterin kautta viime vuonna ja sittemmin pelin tukijat ja media ovat saaneet siitä kokeiluunsa jo myös ensimmäisen lyhyen demonkin. Igarashin ohjeistuksella peliä on työstänyt ensisijaisesti japanilaisstudio Inti Creates, joka aiemmin luonut myös sekä Mega Man Zero- ja Azure Striker -pelejä että myös Keiji Inafunen astetta heikomman vastaanoton saaneen Mighty No. 9:n.
Valmistuessaan Bloodstainedin olisi määrä ilmestyä Xbox Onelle, PlayStation 4:lle, pc:lle, Wii U:lle ja Vitalle. Kahden jälkimmäiseksi mainitun alustan versiot Igarashi ja kumppani ovat ulkoistaneet ensi viikolla julkaistavan ReCore-pelin luoneelle Armature Studiolle.

Lähde: Bloodstained (Kickstarter)