BioShock-pelisarjan seuraavan osan kehitys ei ole edennyt odotusten mukaisesti.

Bloomberg-julkaisu kertoo Take-Two Interactiven laittaneen BioShock 4:ää kehittävän Cloud Chamber -studion johtorooleja vaihtoon pelin etenemisen seurauksena. Take-Two on vahvistanut Cloud Chamberia vetäneen Kelley Gilmoren jättäneen pestinsä ja luovan johtaja Hogarth de la Planten siirtyneen uusiin tehtäviin yhtiön julkaisuosastolla.

Lue myös: Huhu: Iso BioShock-paljastus saattaa olla tulossa kesän aikana

Lue myös: Ensimmäinen kuva BioShock 4:stä vuodettiin verkkoon

Bloombergin mukaan johtajiston vaihdokset ovat seurausta pelin heikosta suoriutumisesta yhtiön sisäisessä katselmoinnissa. 2K Gamesin toteuttamassa tarkastuksessa erityisesti BioShock 4:n kerronnan kerrottiin vaativan parannusta.

Myös pelin kehittäjien kerrotaan pelkäävän työpaikkojensa puolesta. Cloud Chamberin kerrotaan ilmoittaneen äskettäin työntekijöilleen, että studion tulisi olla ketterämpi ja tehokkaampi, minkä on tulkittu viittaavan tuleviin irtisanomisiin.

Julkaisija 2K Gamesin mukaan BioShock 4:n tulevaisuus ei kuitenkaan ole vaakalaudalla. Yhtiön lausunnon mukaan heillä on nyt käsissään hyvä peli, mutta he haluavat tuoda pelaajien käsiin erinomaisen pelin, joka vastaa fanien korkeisiin odotuksiin. Bloomberg kertoo kuitenkin 2K Gamesin peruneen työn alla olleen uusioversion alkuperäisestä BioShock-pelistä aikaisemmin tänä vuonna. Salassa kehitetyn projektin perumisen syytä ei ole kerrottu julkisuuteen.

Lue myös: Battlefield 6 päivättiin – tältä näyttää suurräiskinnän moninpelitarjonta

Lue myös: Assassin’s Creed -ääninäyttelijä joutui vaikeuksiin Black Flag -vihjailun vuoksi

Lähde: Bloomberg