Ubisoftilla pyritään välttämään liian pitkiä pelejä. Assassin’s Creed 3:n luova ohjaaja Alex Hutchinson kertoi VG247:lle, että liian pitkät pelit voivat olla haitaksi pelisarjalle.

– Meidän sarjallamme on todella korkea läpäisyprosentti, ja jos pelistä tehdään liian pitkä, alkaa se laskea, mikä olisi katastrofi meidän pelimme kaltaiselle pelille, jossa me todella arvostamme universumin yhtenäisyttä ja jatkuvuutta, Hutchinson kertoi.

Välttääkseen mammuttitautia kehittäjät ovat muun muassa poistaneet aikaisemmissa peleissä esiintyneitä elementtejä. Hutchinsonin mielestä ylimääräiset mekaniikat ja liika sisältö saisivat pelin tuntumaan vain satunnaiselta ja epäyhtenäiseltä.

Assassin’s Creed -fanien ei kuitenkaan tarvitse olla huolissaan. Hutchinsonin mukaan sarjan kolmas osa lähentelee koollaan äärirajoja. Pelialuetta on luvassa 50 prosenttia lisää verrattuna Brotherhoodin Roomaan.

Lähde: VG247