Nintendo 3DS:n verkkokaupasta hankittava Fractured Soul kuulostaa kiinnostavalta. Kyseessä on toimintatasoloikkapeli, jota pelataan konsolin molemmilta näytöiltä yhtä aikaa. Tapahtumat näyttävät liki yhtenäisiltä, mutta ruuduilla on eronsa.

Pelihahmo voi olla aktiivisena vain yhdellä näytöllä, jolloin se jää siluetiksi toisessa. Aktiivisena hahmo voi esimerkiksi hyppiä tasoille, kiivetä tikapuita ja ampua vihollisia. Silloin hahmon ”haamu” taas voi kulkea esteiden, vihollisten ja ammusten läpi. Molemmat hahmot liikkuvat samanaikaisesti näytöillä, ja niiden aktiivisuutta vaihdellaan jatkuvasti napin painalluksella. Vauhdikkaassa toiminnan tuplaamisessa piilee Fractured Soulin kantava idea.

On kuitenkin valitettavaa, että kokonaisuus ei nouse potentiaalinsa tasolle. Vaikka toiminnassa onkin kieltämättä hetkensä, paljon jää vielä ammentamatta. Tarjolla on liikaa kikkailua ja liian vähän ajatusta.

Fractured Soul ei tunnu tasapainoiselta. Kenttäsuunnittelussa ei ole suurempaa ideaa, ohjattavuudesta puuttuu viimeinen silaus tarkkuutta ja audiovisuaalinen toteutus on laimeaa. Myös vaikeustaso lienee asetettu monelle turhan korkeaksi.

Kun pelattavuudessa ei ole vaikeudesta aidosti kumpuavaa palkitsevuutta, tuntuu ikävästi siltä, että haasteella on pyritty lyhytnäköisesti peittämään pelin muita vajeita ja antamaan sille keinotekoista pituutta.

Kaiken kaikkiaan Fractured Soul näyttäytyy keskinkertaisena kokonaisuutena, joka on rakennettu teoriassa mielenkiintoisen mutta käytännössä kovin jalostamattoman idean varaan.

5/10
KehittäjäEndgame Studios
JulkaisijaEndgame Studios
JulkaisualustatKäsikonsolit, Nintendo 3DS
Pegi-ikärajatK-12
Pegi-merkinnätVäkivalta