Viime viikolla tehtävässään lopettanut PlayStation-pomo Shuhei Yoshida pahoittelee, ettei PSVR2-virtuaalitodellisuuslaseista tullut samanlaista menestystä kuin PS2:sta. Toisin kuin PSVR2:n kanssa, Sony onnistui rakentamaan PS2-konsolin huippusuosion ensimmäisen PlayStationin menestyksen päälle.
Yoshida kommentoi PSVR2:n tilannetta vieraillessaan Kinda Funny Gamescast -ohjelmassa, jossa pitkän linjan PlayStation-veteraani ei vaikuttanut optimiselta laitetta kohtaan.
Kun Yoshidalta kysyttiin, ”mitä tapahtui PSVR2:lle,” hän nauroi ja ehdotti siirtymistä seuraavaan aiheeseen.
Yoshida on työskennellyt PlayStationin indie-pelipuolella vuodesta 2019, joten hänen vaikutuksensa PSVR2:n julkaisuun ja sen pelitarjontaan on todennäköisesti ollut vähäinen.
PSVR2 julkaistiin helmikuussa 2023 julkaisun tapahtuessa yli kolme vuotta Yoshidan työtehtävien muutosten jälkeen. Hän kokee kuitenkin tarpeelliseksi pahoitella tilannetta.
– Olen pahoillani ja olin väärässä. PSVR2:sta ei tullut PS2:ta, Yoshida toteaa Kinda Funny Gamescastissa.
Yoshida nostaa laitteistoa pohdiskellessaan kuitenkin esiin kaksi PSVR2-suosikkipeliään, jotka ovat nDreamsin kehittämä Synapse ja GoodbyeWorld Gamesin tekemä Before Your Eyes.
Sony ei ole koskaan julkaissut PSVR2:n virallisia myyntilukuja, ja PlayStation Studiosilta on julkaistu vain yksi PSVR2-peli, Horizon Call of the Mountain, laitteen julkaisupäivänä.
PSVR2 on saanut kuitenkin kohtalaisen vahvan tuen kolmannen osapuolen kehittäjiltä, joilta laitteella on nähty myös muilla VR-alustoilla nähtyjä pelikokemuksia, kuten Alien: Rogue Incursion ja Metro Awakening.
Voit katsoa Yoshidan haastattelun Kinda Funny Gamescastissa kokonaisuudessaan alta:
Lähde: Push Square