XCOM: Enemy Unknown on päivittynyt. Tänään pelin kaikkiin versioihin ilmaantunut päivitys korjaa pari bugia, kuten vihollisten teleporttailun, ja laajentaa peliä niin sanotulla Second Wave -lisäyksellä.
Second Waven ansiosta pelin yksinpelin ainakin kertaalleen läpäisseet pelaajat saavat mahdollisuuden aloittaa uuden pelikerran aiempaa laajemmilla säätömahdollisuuksilla. Luvassa ei myöskään ole niinkään peliä helpottavia elementtejä, vaan tuoreita lisäyksiä käyttämällä alienien lahtaus todennäköisesti vain muuttuu vieläkin hankalammaksi.
Uudet säätömahdollisuudet ovat seuraavat:
- Damage Roulette: Weapons have a wider range of damage.
- New Economy: Randomized council member funding.
- Not Created Equally: Rookies will have random starting stats.
- Hidden Potential: As a soldier is promoted, stats increase randomly.
- Red Fog: Combat wounds will degrade the soldier’s mission stats.
- Absolutely Critical: A flanking shot guarantees a critical hit.
- The Greater Good: Psionics can only be learned from interrogating a psionic alien.
- Marathon: The game takes considerably longer to complete.
- Results Driven: A country offers less funding as its panic level increases.
- High Stakes: Random rewards for stopping alien abductions.
- Diminishing Returns: Increased cost of satellite construction.
- More Than Human: The psionic gift is extremely rare.
Lähde: Joystiq, 2K Games Forum