EA:n tulevasta Battlefield-pelistä ja sen kehitysvaikeuksista on saatu ennakkotietoja tuoreesta reportaasista.

Arstechnica-sivusto on julkaissut mittavan reportaasin epävirallisesti Battlefield 6 -nimellä kulkevan pelin kehityksestä. EA:n työntekijöiden haastatteluihin perustuvan artikkelin mukaan Glacier-työnimellä tunnetun Battlefieldin kehitystä ovat varjostaneet haasteet, jotka ovat vaikuttaneet erityisesti yksinpelikampanjan kehitykseen.

Lue myös: Battlefield 6 -vuodot jatkuvat – nyt saatiin pelikuvaa paluun tekevästä suosikkipelimuodosta

Lue myös: Battlefield 6 -videovuoto antaa esimakua pelin kampanjasta

Battlefieldin yksinpelikampanjan kerrotaan joutuneen olleen alusta asti haastavassa tilanteessa, kun varta vasten kampanjan kehittämistä varten perustettu Ridgeline Games -studio kärsi omista käynnistelyvaikeuksistaan. Kehitys ei edennyt odotusten mukaisesti ja EA päätyikin sulkemaan Ridgeline Gamesin viime vuoden helmikuussa.

Ridgeline Gamesin sulkemisen jälkeen kampanjan kehitys siirtyi EA:n Criterion-, DICE- ja Motive-studioiden hoiviin, mutta vaikeudet jatkuivat edelleen. Arstechnican mukaan Ridgelinelta ei jäänyt juurikaan käyttökelpoista materiaalia kampanjan kehittämiseen, minkä vuoksi yksinpelin kehitys jäi pari vuotta jälkeen muun pelin kehityksestä.

Lue myös: Battlefield 6 otti harppauksen eteenpäin – battle royale -pelimuoto paljastui isosta päivityksestä

Lue myös: Switch 2:n julkaisu oli pettymys – pelimyynnit jääneet reilusti alle odotusten

Lähteiden mukaan Battlefield 6:n yksinpelikampanja on edelleen haastavassa jamassa. Kuusituntiseksi kaavaillun kampanjan sisältöä ei välttämättä ehditä hioa kokonaisuudessaan kuntoon julkaisua varten, joten kehittäjät saattavat joutua leikkaamaan sisältöä entisestään. Näin ollen uuden Battlefieldin yksinpeli saattaa jäädä aiottua vaillinaisemmaksi kokemukseksi.

Lähde: Arstechnica