Assassin’s Creed Shadowsin 1500-luvun Japaniin sijoittuvan pelimaailman koosta uutta tietoa

Shadowsin pelikartta tulee sisältämään laaksoja, vuoristoja, linnoituksia ja järviä.

13.6.2024 07:00

Assassin’s Creed Shadowsin Japanin pelialue tulee olemaan kooltaan ”suurin piirtein samanlainen” kuin Egypti Assassin’s Creed Originsissa.

Ubisoft Quebecin apulaistuottaja Simon Lemay-Comtois kertoi tiedon Video Games Chroniclen haastattelussa maanantaisen Ubisoft Forward -tapahtuman jälkeen.

Lemay-Comtoisin mukaan pelimaailman kartta tulee olemaan samankokoinen kuin Origins-osassa, mutta alueena pienempi kuin Assassin’s Creed Valhallan pelialue.

– Japanin ympärillä on jonkin verran vesialueita, mutta se ei ole kuten Assassin’s Creed Odysseyn Kreikka, jonka pelialue oli puoliksi vettä. Japanin kohdalla näin ei ole. Pelialueella on rannikoita ja hyvin suuri Biwa-järvi, mutta kartta on suurin piirtein Originsin kokoinen, Lemay-Comtois toteaa.

Japani eroaa aiempien sarjan pelialueista myös vuoristoisuudellaan.

– Japani on paljon Kreikkaa vuoristoisempi sisältäen pieniä vuoria ja laaksoja. Kun tiimimme kävi tutkimusmatkalla Japanissa, he huomasivat, että suurin osa mielenkiintoisista asioista on laaksoissa, Lemay-Comtois jatkaa.

Hän myös korostaa, kuinka maastot muodostavat Japanissa liikkumisen kannalta omat haasteensa. Osa temppeleistä sijaitsee Japanissa vuorten huipuilla, mutta Japanissa ympäristö sisältää myös ”paljon läpipääsemätöntä pusikkoa, jonka läpi ei ole syytä kulkea”.

Lemay-Comtois sanoo, että pelissä nähtävän kartan koko määräytyy tarinan laajuuden mukaan, jonka Ubisoft haluaa kattaa historiallisesta näkökulmasta katsottuna. Shadows sijoittuu 1500-luvun Keski-Japaniin. Tarinan kannalta keskeisiä alueita pelissä ovat Kioto, Osaka ja Azuchi. Alueilla on myös linnoja, joilla on pelillisesti suuri merkitys.

– Mietimme, kuinka paljon alueita tarvitsemme linnojen välille, jotta matkaamisesta tulee uskottavaa ja peli tuntuu seikkailulta, kun pelaaja liikkuu ja ratsastaa linnasta toiseen ilman, että matka vie neljä päivää, Lemay-Comtois pohtii.

Pelinkehityksen kannalta Japanin laajuus muodosti haasteen. Lemay-Comtois kuitenkin toteaa tiimin löytäneen tasapainon pelissä löytyvien kaupunkien ja linnojen suunnittelussa pelin maailmankartan koon huomioiden.

1500-luvun Japanin maisemia pääset ihastelemaan oheisesta tuoretta pelikuvaa sisältävästä Assassin’s Creed Shadowsin trailerista.

Lähde: Video Games Chronicle

Lisää luettavaa