Mitä ihmettä? Tältä Final Fantasy XIV näyttäisi taistelupelinä

Final Fantasy XIV:n käsikirjoittaja Kazutoyo Maehiro on auttanut pelaajia näkemään, miten Final Fantasy XIV voisi toimia lennokkaana taistelupelinä.

26.4.2015 03:45

Mitä jos Final Fantasy XIV olisikin massiiviroolipelin sijaan sivulta kuvattu taistelupeli? Tämä asia näyttää askarruttaneen viime aikoina varsinkin pelin käsikirjoittajana toimivaa Kazutoyo Maehiroa, joka vapaa-ajallaan on päätynyt luomaan videon kuvitteellisesta Ultimate Fight Final Fantasy XIV -pelistä.

Ohesta löytyvä video on tuotettu hyödyntäen aitoja Final Fantasy XIV:stä löytyviä hahmomalleja ja objekteja, minkä myötä Square Enix onkin halunnut korostaa, ettei sillä ole suunnitelmia viedä taistelupeli-ideaa videota pidemmälle. Minkäänlaista taistelupelisisältöä Final Fantasy XIV:ään ei siis kannata ihan heti odottaa, joskin ehkä video kerää vielä suursuosion pakottaen näin Squaren toimiin.

Hupailevan Ultimate Fight -videon ohella Square Enix on toki julkaissut tällä viikolla trailerin myös 27. huhtikuuta saapuvasta Final Fantasy XIV:n oman Heavensward-laajennuksen benchmark-ohjelmasta. Saapuessaan ohjelman on määrä avittaa pelaajia hahmottamaan, miten hyvin tulevan laajennuksen pc-versio tuleekaan toimimaan itse kunkin koneella. Traileri antaakin jo hieman osviittaa siitä, millaisella sisällöllä ohjelmisto tulee pelaajien koneita koettelemaan.

Itse Heavensward-laajennus saa julkaisunsa kesäkuun 23. päivä. Se lisää Final Fantasy XIV:ään muun muassa niin kokonaisen läjän uusia hahmoluokkia ja tehtäviä, kuten myös tietysti uusia alueita. Myös lentäviä ratsaita päästään viimein hallinnoimaan.

Lähde: Final Fantasy XIV (Twitter)

Lisää luettavaa