Graafisesti hyvin hiotun Project Cars -kaahailun kehittänyt Slightly Mad Studios arvostaa visuaalista joustavuutta myös konsoleilla.

Pelin taiteellinen johtaja Andy Tudor on kertonut pelisivusto GameSpotille antamassaan haastattelunsa uskovansa konsolipelaajien ansaitsevan grafiikan suhteen aivan yhtä paljon muunteluvaraa kuin pc-pelit käyttäjilleen tarjoavat. 

– Konsolipelaajilla tulisi olla samat oikeudet muovata pelikokemustaan, oli kyse sitten kameran toimivuudesta, autenttisuudesta tai esteettömyydestä, Tudor totesi haastattelussa.

Vaikka konsolien graafiset tehot ovat käytännössä kiveen hakatut, Project Cars pyrkii Tudorin visioiden mukaisesti rikkomaan kuluneita kuvioita sisällyttämällä myös konsoliversioihinsa liudan pieniä visuaalisia asetuksia kameraan osuvista sadepisaroista ja auringon heijastuksista erilaisiin suotimiin. Myös näkökentän kokoa ja kuskin pään liikkeitä voi muokata mieluisikseen.

– Ajopelifanit kaipaavat tämän kaltaista syvyyttä. Räätälöintimahdollisuudet takaavat, että sekä konsoli- että pc-pelaajat tuntevat olonsa kotoisaksi Project Carsin parissa, Tudor summasi.

Project Cars ilmestyy Euroopassa 7. toukokuuta pc:lle, PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle. Pelin Wii U -versio ei ole vielä saanut julkaisupäivää.

Lähde: GameSpot, Eurogamer

Lisää luettavaa