Half-Life 2 oli saada magneettipyssyllä varustetun episodin Deus Ex -luojalta

Warren Spectorin perustettua oman Junction Point -studionsa oli hän päätyä luomaan oman Half-Life episodinsa.

25.4.2015 16:58

Valve ja edesmennyt pelistudio Junction Point olivat vähällä tuoda maailmaan yhteisen Half-Life 2 -episodiseikkailun. Asiasta on kertonut Game Informer -lehdelle Junction Pointin perustanut kehittäjäveteraani Warren Spector, jonka mukaan episodi olisi hivuttanut Half-Lifea varovaisesti jälleen hieman tuoreempaan suuntaan.

– Työstimme episodia, jonka oli määrä täyttää eräs aukko Half-Lifen tarinassa. Yritimme näin ollen täydentää erästä osaa Half-Lifen maailmassa ja loimme uuden työvälineen. Välineen, jota me elegantisti kutsuimme magneettiaseeksi ja jonka suhteen toivoisin, että Valve keksisi sille vielä jotain käyttöä, Spector selitti.

Spector ei mennyt yksityiskohtiin siitä, mitä magneettiase tarkalleen teki, mutta hänen mukaansa Junction Point keksi sille kuitenkin siistejä käyttötapoja, jotka erosivat kaikesta siitä, mitä Valve oli koskaan aiemmin tehnyt. Sen käytön piti olla myös hyvin vapaamuotoista episodia pelatessa.

Episodi ei kuitenkaan koskaan konkretisoinut, mihin Spectorin mukaan vaikuttivat parikin asiaa. Ensinnäkin Junction Point sai mahdollisuuden luoda Disneyn kanssa Epic Mickey -pelin, mikä oli jotain, mistä Spector ei yksinkertaisesti voinut vain kieltäytyä. Toinen merkittävä tekijä saattoi olla Valven noihin aikoihin muuttumassa ollut suhtauminen episodipohjaiseen pelisisältöön, mikä ajoi yhtiötä kohti muunlaisia haasteita.

Kokonaisuudessaan Spectorin ja Game Informerin haastattelun voi tarkastaa läpi Game Informerin tuoreen podcast-jakson katsastamalla.

Lähde: Game Informer

Lisää luettavaa